Assistans Med Kvalitet

Boendestöd i Stockholm med kvalitet

 

Tussmötevägen 134

122 64 Enskede

Info@assistansmedkvalitet.se

Godkända av Stockholms Stad

Boendestödjare i Stockholm – Så väljer du oss

Det kan finnas många anledningar till varför du vill byta boendestödjare i Stockholm. Oavsett din anledning så hjälper vi dig hela vägen. 

Har du boendestöd via ett annat företag idag och vill välja Assistans Med Kvalitet kontaktar du din handläggare och ber att få byta till oss. Om du är osäker kan du alltid ringa oss så hjälper vi till.

Om du inte haft boendestöd tidigare och vill välja Assistans med Kvalitet som din boendestödjare så kontaktar du din handläggare och berättar att du har valt oss.

Du har ALLTID rätt att välja/byta till vilket företag du vill som ska hjälpa dig med boendestödet. 

Du har valt boendestödjare –Vad händer sen?

Efter ditt val skickar biståndshandläggaren en beställning om boendestöd till oss där det står vad ni har kommit överens om och vad du ska få stöd i.

När vi fått in beställningen tar vi kontakt med dig och bokar en tid för ett första möte.

På mötet kommer samordnaren och en boendestödjare. Vi gör en kort presentation av oss och hur vi kan hjälpa dig med ditt boendestöd. Sedan går vi tillsammans igenom din beställning, vad som står i den. 

 

Vi skriver tillsammans grunden till din genomförandeplan. Sedan planerar vi in uppstartsdatum, dag och tid.

Efter det börjar din boendestödjare komma på bestämd tid och dag. Ni slutför genomförandeplanen. Sen påbörjar ni det praktiska arbetet.

Vi hjälper dig med ansökan, planering och erbjuder dig boendestöd

 

Då kanske du undrar varför du behöver en genomförandeplan?

Jo det är framförallt för din egen skull samt boendestödjarens så att ni tillsammans får en tydlig struktur för det praktiska arbetet ditt stöd ska innehålla. Att enkelt  kunna följa mål och delmål och regelbundet kunna se över att det fungerar i din vardag.

Din boendestödshandläggare kommer kalla till uppföljningsmötet med dig och eventuellt din boendstödjare.

Då får du berätta hur ditt boendestöd fungerat, det kan behövas tillägg eller ändringar i din insats, möjligtvis för att du har nått ditt delmål/mål.

Exempelvis kanske du inte behöver stöd till affären längre för att du känner dig tryggare men betala räkningar fungerar inte alls längre så det vill du ha hjälp med. Då kommer din handläggare ändra i din beställning så att vi kan ändra din insats.

En gång per år får du avstämning och kvalitetsutveckling med någon från Assistans Med Kvalitet. Vi går igenom hur just ditt boendestöd fungerar. 

Vanliga frågor om boendestöd.

Vill du ha hjälp med boendestöd? 

Fyll i dina uppgifter så hjälper vi dig