©2017 BY ASSISTANS MED KVALITET. PROUDLY CREATED WITH WIX.COM

Kontakta oss

Verksamhetsansvarig:

Daniel
Telefon: 070-7194949

Mail: info@assistansmedkvalitet.se

Enhetschef:

Helén Almroth

Mail: Helen@assistansmedkvalitet.se

Hur du väljer Assistans Med Kvalitet

Så här går det till när du väljer Assistans Med Kvalitet.

Har du ett annat företag idag och vill välja Assistans Med Kvalitet så kontaktar du din handläggare och ber att få byta till oss. Om du är osäker så ring oss så hjälper vi till.

Om du är ny kund och vill välja Assistans med Kvalitet så kontaktar du din handläggare och berättar att du har valt oss.

Du har ALLTID rätt att välja/byta till vilket företag du vill.

Vad som händer efter ditt val.

Efter det skickar biståndshandläggaren en beställning till oss där det står vad ni har kommit överens om, vad du ska få stöd i.

När vi fått in beställningen tar vi kontakt med dig och bokar en tid för ett första möte.

På mötet kommer samordnaren och en boendestödjare. Vi gör en kort presentation av oss och företaget. Sedan går vi tillsammans igenom din beställning, vad som står i den. Vi skriver tillsammans grunden till din genomförandeplan. Sedan planerar vi in uppstartsdatum, dag och tid.

Efter det börjar din boendestödjare komma på bestämd tid och dag. Ni slutför genomförandeplanen. Sen påbörjar ni det praktiska arbetet.

Då kanske du undrar varför du behöver en genomförandeplan?

Jo det är framförallt för din egen skull samt boendestödjarens så att ni tillsammans får en tydlig struktur för det praktiska arbetet ditt stöd ska innehålla. Att enkelt  kunna följa mål och delmål och regelbundet kunna se över att det fungerar i din vardag.

Din handläggare kommer kalla till uppföljningsmötet med dig och eventuellt din boendstödjare.

Då får du berätta hur ditt boendestöd fungerat, det kan behövas tillägg eller ändringar i din insats, möjligtvis för att du har nått ditt delmål/mål.

Exempelvis kanske du inte behöver stöd till affären längre för att du känner dig tryggare men betala räkningar fungerar inte alls längre så det vill du ha hjälp med. Då kommer din handläggare ändra i din beställning så att vi kan ändra din insats.

En gång per år får du avstämning och kvalitetsutveckling med någon från företagsledningen. Vi går igenom hur just ditt boendestöd fungerar.